Přes GT4 zpět k S2000

25.02.2021

Sportovní ježdění je pro nás v první řadě o emocích a zážitcích. Na našem blogu se s vámi dělíme o zkušenosti a užitečné informace nejen z prostředí závodních okruhů. V seriálu CORNERS STORIES navíc přinášíme zajímavé příběhy našich přátel i zákazníků.

Kdo navštívil Nordschleife okruhu Nürburgring pravděpodobně ji propadl podobně jako my nebo Ján (@jancos2000), který připravuje svoji Hondu S2000 pro sérii vytrvalostních závodů RCN. Stejně jako většina, Ján začal takzvanými Touristenfahrten, během kterých odjel několik desítek kol s Porsche GT4 upraveným od Manthey-Racing. Hlavním plánem pro tuto sezónu je krom doladění auta také fyzická příprava na závody a odjetí co možná nejvíce celodenních trackdays.

 

Jak jsi se vlastně ke sportovním autům dostal?

Paradoxně jsem v pubertě chtěl motorku. S bráchou jsme ale studovali i nejrůznější magazíny o autech a objevili tam jistou Hondu S2000. Po přečtení základních technických parametrů byl cíl jasný.

Jaké bylo tvoje první auto a na které nejraději vzpomínáš?

První auto jsem měl na střední škole a to Škodu Favorit. Jediný důvod, proč jsem ho nerozbil jako mladý, byl strach projet zatáčku rychle. Člověk měl pocit, že se ten křáp rozlomí vejpůl. Nejraději vzpomínám na první Ford Focus 1,6 Trend. Bylo to super auto, ale mladistvá horlivost a nezkušenost ho po půl roce rozbila. 

Prakticky okamžitě jsem se rozhodl vrátit k S2000!

Úplně novou GT4 jsi nechal upravit u Manthey-Racing. Co ti chybělo? 

Ano. Shodli jsme se s instruktorem Honzou z Hoonringu, že při opravdu tvrdém tempu pociťujeme limity sériového podvozku. Přece jen KW Competition, který používají i tovární Caymany ve vytrvalostní sérii závodů VLN, byla lepší volba. Neméně důležitá je také geometrie. Výrazné dynamické zlepšení přinesla také kovaná kola BBS-FIR. Každé kolo je totiž o cca 3,5 kg lehčí než sériové. Několik kilo ušetřil odlehčený výfuk, který zároveň zlepšil zvukový projev.

Jaký byl důvod návratu k Hondě S2000?

Po sezóně strávené v Porsche jsem si prostě řekl, že zajedu kolo s GT4 a hned potom přesednu do S2000 abych porovnal pocity. No a prakticky okamžitě jsem se rozhodl vrátit k S2000! Je ale důležité dodat, že moje S2000 má celou řadu úprav a krom motoru má opravdu daleko do sériovou stavu.

Ten rozdíl, jakým dokáže S2000 intenzivně zprostředkovat rychlost v porovnání s GT4 je opravdu velký. Cayman podobně jako většina nových auta příliš maskuje rychlost a není tak surový. Je sice vhodnější na daily, ale to mě v tomto případě nezajímá. Kompromisy nemají v autě na zábavu co dělat. V zatáčce se s S2000 bavím víc než s GT4, která je příliš perfektní a komfortní. Zážitek zkrátka není tak puristický. GT4 je bezpochyby skvělé a lehce ovladatelné auto vhodné pro každodenní ježdění, ale právě v tom vidím problém. Proto mám na okruhové ježdění mnohem raději svojí S2000.

Podle tvých slov jsi doslova propadl Nürburgringu. Jak dlouho tam jezdíš? Čím si tě ring získal?

Na ring jezdím pátým rokem, ale odjel jsem zatím asi jen 150 kol. Pokaždé jsem řešil nějaké komplikace nebo měl smůlu. Buď mě vyhazovali za hluk, nebo do mě mimo trať při odbočování na parkoviště Brünnchen naboural zezadu Swift. Koupil jsem si další stejné auto, ale i s tím jsem měl samozřejmě také smůlu a proto jsem stihl zajet jen málo kol. 

K návštěvě Nordschleife mě přivedl můj kamarád, kterému jsem oponoval proč pojedeme 1000 km na okruh, když jich tady máme tolik. Po ujetí dvou kol jsem okamžitě pochopil, že pro mě neexistuje prakticky nic jiného, než horská dráha v pohoří Eifel. Nordschleife je neskutečnou výzvou, kde se člověk neustále učí a nedokáže se nabažit. Významnou měrou přispěl Hoonring, který mě naučil všechny nástrahy a intenzivně seznámil s celou tratí a obecně atmosférou v okolí ringu. Místní kultura, která tady doslova žije fenoménem Severní smyčky je opravdu neskutečná. Je do doslova životní styl.

Po ujetí dvou kol jsem okamžitě pochopil, že pro mě neexistuje prakticky nic jiného, než horská dráha v pohoří Eifel.

Jak probíhá tvoje příprava na vytrvalostní sérii RCN?

Zatím pracuji na své mizerné fyzické kondici. Auto dostane homologovaný závodní rám a bude prakticky připravené. Potom už jenom trénovat na trackdays, které jsou bohužel kvůli COVID rušené nebo presouvané.

Zažil jsi už v Zeleném pekle nějaké „horké“ chvíle?

Ale no tak určitě! Mám několik „almost crash“ videí, většina je ale vyvolaná řidičskou chybou. Hoonring koučink totiž dokáže velice dobře připravit řidiče na nástrahy tratě. Ty moje faily spočívají ve výjezdu mimo trať s líznutím svodidel nebo lehké smyky v důsledku příliš vysoké nájezdové rychlosti.

Kdo ještě nikdy nezkusil atmosféru Nürburgringu, možná nepochopí o jaké závislosti se bavíme. Doporučujeme tedy každému navštívit alespoň na pár kol volné jízdy Touristenfahrten.

S naším týmem se můžete setkat na některém z uzavřených trackdays. Pravidelně na těchto akcích nejen testujeme vlastní vozy a připravujeme se na závody, ale učíme také ideální stopu naše zákazníky. Pokud máte zájem o výlet s námi, neváhejte nás kontaktovat