PORSCHE CAYMAN GT4 GOLD LEAF

24.09.2024

Nejlépe znějící Porsche GT4, jaké jsme kdy řídili? Pro nás v corners.cz je sportovní jízda hlavně o nezapomenutelných zážitcích a emocích. No a právě emotivní zvuk motoru je jedním z klíčových zdrojů kvalitní řidičské zábavy.

Kombinace alpských průsmyků a Porsche je stále oblbější klišé. Sami milujeme italské Dolomity, kam se pravidelně vracíme. Nikdy nezapomene na podzimní vyjížďku s otevřeným Boxsterem S, sněhové svezení s GT4 nebo hodně zábavné klouzání s výbornou Carrerou T.

Popravdě na těchto cestách je hodně důležité čím jedete. Není totiž cílem jezdit tady rychle, ale zážitkově. A právě zvuk dodává těmto projížďkám velkou část atmosféry. V Alpách jsme byli s Caymanem GT4 už několikrát. Vždy to byla sériová auta po modernizaci. Tedy čtyřlitrové motory boxer s filtrem pevných částic. Tato projížďka na Grossglockneru byla však trochu jiná. Svezli jsme se ve starší verzi GT4 se slabším motorem, který však ještě nebyl vybaven špuntem ve výfuku a navíc dostal vylepšené sání od GOLD LEAF lightweight performance.

Husí kůži budete mít ještě druhý den!

Že jste o této společnosti nikdy neslyšeli? V tom případě zpozorněte, protože tato slovinská novinka brzy vystřelí mezi ty nejlepší výrobce nejen karbonových doplňků pro sportovní modely Porsche. Nicméně v tomto blogu se zaměříme primárně na jejich upgrade sacího traktu, který je kompatibilní se všemi šestiválcovým Porsche Cayman 981 a 718. Sání inspirované top modelem GT4 RS s volitelným paketem Weissach není žádnou trapnou kopií. Kluci z GOLD LEAF lightweight performance se jím sice inspirovali, ale vytvořili svůj vlastní produkt, který má zcela jiné proudění nasávaného vzduchu, jiné rozložení vložek filtru s výrazně větší plochou a také je sestaven z více karbonových dílů než OEM řešení v GT4 RS.

Výsledkem je skutečně specifický zvuk při akceleraci, který je slyšet prakticky jen v interiéru a nijak nezvyšuje dB zvenku což je skvelý bonus nejen v Alpách, kde nikoho nerušíte, ale také na závodních tratích, kde jsou stále přísnější hlukové limity. Popravdě zvuk v interiéru je mimořádně hlasitý a při prvním přidání plynu vám okamžitě vykouzlí úsměv od ucha k uchu. Trochu připomíná zmíněnou GT4 RS, ale je ostřejší a bez jakýchkoliv rezonancí. Je to skutečně zvuk připomínající závodní motory, jak intenzitou tak samotným tónem ve vysokých otáčkách.

Vylepšené sání nemá sice příliš velký přínos na zvýšení výkonu, ale je evidentně cítit, že se motor snadněji nadechuje a dostává do vysokých otáček. To dokonce i ve vysoké nadmořské výšce silnice pod Grossglocknerem, kde je výrazně řidší vzduch než na většině jiných silnic. Zvuk a emoce z této jízdy se težko popisují slovy. Nejlépe uděláte, když si pustíte krátký Reel na tomto Instagramovém profilu. Hodně zábavy!