Mostecký autodrom prošel v posledních měsících rozsáhlou rekonstrukcí. Modernizace našeho oblíbeného závodního okruhu bude pokračovat ještě minimálně do konce tohoto roku. Na co všechno se můžeme těšit a co to znamená pro trackdays?
Autodrom Most vnímáme jako naši domácí trať. V průměru na ni odjedeme 10 trackdays během každé sezony. Proto máme velkou radost z modernizace této technické trati i jejího zázemí. Nejde tady jen o nový povrch se speciální směsí asfaltu, ale také nové bezpečnostní prvky nebo moderní dispečink. Za vším je obrovský kus práce, vyjednávání, plánování a hlavně investic. Pojďme se stručně podívat, co vše nám zpříjemní okruhovou zábavu.
Významného vylepšení se dočkaly také únikové zóny.
Kompletně nový asfalt a obrubníky
Povrch mosteckého okruhu byl postupně rekonstruován v průběhu uplynulých dvou let. Během poslední etapy, která trvala přes dva týdny byl vyměněn asfalt cílové rovinky, včetně známé první šikany a několika desítek metrů navazujícího úseku rychlé levotočivé zatáčky.
Společně s výměnou asfaltu došlo na modernizaci obrubníků. Úpravy v první a druhé zatáčce zahrnovaly také výměnu obrubníků za nový typ Melbourne. Na jejich vnějších stranách je nyní nově použit drenážní asfalt k zajištění lepšího odvodu vody.
Vylepšené únikové zóny
Významného vylepšení se dočkaly také únikové zóny. „Posunutím svodidel se zóny rozšířily o 3 až 5 metrů a změnil se i jejich profil. V nejvyšších místech tak mají únikové zóny vrchol až o 1,2 m výš, přičemž se manipulovalo s 4 000 tunami kačírku a přemístilo se 800 tun zeminy. To představuje 160 plných nákladních návěsů,“ vyčísluje náročnost prací Jindřich Hrneček, sportovní ředitel Autodromu Most.
Vylepšená trať bude nejen bezpečnější, ale díky novému asfaltu a obrubníkům také rychlejší, a proto se můžeme těšit na nové traťové rekordy.
Pro zvýšení bezpečnosti byl v okolí trati nainstalován nový drenážní systém s celkovou délkou 6 000 m. Vylepšená trať bude nejen bezpečnější, ale díky novému asfaltu a obrubníkům také rychlejší, a proto se můžeme těšit na nové traťové rekordy. Nejlepší časy zajeté během našich trackdays najdete v LEADERBOARDU.
„V několika zatáčkách se bezpečnostní zóny rozšířily o 4 až 6 metrů a změnil se i jejich sklon tak, aby byly v případě potřeby ještě efektivnější. Všechny samozřejmě odpovídají mezinárodním předpisům FIA a FIM,“ doplňuje podrobnosti dalších úprav Hrneček. Dohromady se navezlo 5 500 tun kačírku.
Modernější dispečink a kamerový systém
Rozsáhlá rekonstrukce se zaměřila i na zázemí pracovníků autodromu a dispečink. Kompletně přepracované je celé spodní patro, ve kterém sídlí vedení závodů. Zvětšené prostory dispečinku nyní odpovídají požadavkům pro konání světových závodů a s nimi souvisí i nový vylepšený kamerový systém. Bezpečnost na dráze tak nově střeží systém 27 kamer s rozlišením 4K. „Kamery jsou otočné, mají dokonce i stěrač a naše datové úložiště záznam uchovává po dobu 14 dní,“ vyjmenovává přednosti nového systému sportovní ředitel Jindřich Hrneček.
Tím ale výčet úprav zdaleka nekončí. V souladu s novými pravidly pro seriál mistrovství světa superbiků byla odstraněna šikana při nájezdu do boxové uličky a všechny boxy jsou nově vybaveny rozvodem stlačeného vzduchu. Těšit se můžeme také z otevření nového bistra nahrazujícího původní restauraci.