CORNERS ROADS – STŘEDOČESKÝ KRAJ

01.01.2023
Skvělou zábavu za volantem si můžete užít i mimo závodní okruh. Stačí zkombinovat to správné sportovní auto s ideální silnicí. V našem seriálu CORNERS ROADS se dozvíte, kam vyrazit za skvělými zážitky a kde najdete nejlepší silnice v ČR i Evropě. Vybíráme jen ty nejlepší řidičské silnice, na které se pravidelně vracíme.

Že nejsou v blízkém okolí Prahy žádné dobré řidičské silnice? Hloupost! Středočeský kraj je hlavně směrem na severozápad a Křivoklátské lesy plný senzačních okresek. Zajímavé je i okolí Karlštejna, pokud vyrazíte o víkendu brzy ráno. Sestavili jsme okruh Středočeským krajem rozdělený do tří částí. Dá se projet celý během jednoho dne, ale doporučujeme spíš každou z částí projet jednotlivě.

První část se věnuje primárně Berounsku a Křivoklátsku a prakticky po celé trase se dá na několika místech sjet na vedlejší cesty, kterou jsou neméně zajímavé. Jednotlivým úsekům neuvedeným v této mapě se budeme postupně věnovat v dalších dílech CORNERS ROADS na našem blogu. Zdejší silnice vás budou bavit hlavně v kompaktních autech klidně s minimálním výkonem. Skvěle v okolí Skryjí funguje GR Yaris a kousek vedle v Podmoklech zase snadno přetáčivé Subaru BRZ nebo Mazda MX-5.

Pokud vyhledáváte jen dokonale hladký povrch Křivoklátsko pro vás nebude to správné místo. Většina silnic je sice ve velmi dobrém stavu, ale ty nejlepší lesní úseky jsou trochu rozbité a hlavně plné písku a zimního posypu. Náročný povrch tvoří velkou část zdejších silnic. Dále směrem na západ jsou ale silnice výrazně kvalitnější a hlavně dlouhý úsek mezi Zvíkovcem a Zbirohem je téměř bez nerovností. Tento rychlý úsek si užijte i v mnohem výkonnějších autech se zadním pohonem. To hlavně sérii vracáků mezi Františkovem a Terešovem.

Druhá část trasy přímo navazuje na první přejezdem dálnice D5 v okolí Žebráku. První technická pasáž začíná jen kousek od dálnice v okolí obce Praskolesy na silnici č.1175, která se napojí Lochovicích na 114 a pokračuje přes Hostomice směrem na jih. Další skvělý úsek je mezi Zátorem a Bukovou u Příbrami. Hodně úzká silnice má v první části úplně nový povrch plných na sebe navazujících zatáček. Technický úsek je skvělý pro trénink čisté stopy díky své přehlednosti, přestože vede brdskými lesy.

Tyto silnice jsou naprosto senzační pro auta s pohonem zadních kol.

Trasa pokračuje přes Dobříš a Cholín, kde přejíždí Vltavu. Kousek za cholínským mostem je vesnice Křepenice, ve které doporučujeme krátkou zastávku v lokální pekárně. Přestože se náš blog nespecializuje na gastro zážitky, tato zastávka rozhodně potěší hlavně v dopoledních hodinách, kdy je pečivo k dispozici přímo z pece. Následující rychlé pasáže okolo Nepomuka okoření několik vracáků mezi Neveklovem a Benešovem.

To nejlepší na vás ale čeká v okolí D1 na silnici č.11127 v okolí Radonic a také mezi Trhovým Štěpánovem a Souticemi na silnici č.126, který vede až do Zruče nad Sázavou. V této lokalitě nesmí chybět projížďka přes Kácov, Český Štemberk a Vodslivy. Tyto silnice jsou naprosto senzační pro auta s pohonem zadních kol. Hlavně silnici u Trhového Štěpánova budete chtít chtít zaručene projet opakovaně.

Závěrečný úsek směrem ze Sázavy do Prahy je zábavností nejslabší hlavně z důvodu hustého provozu. Několik skvělých zatáček na vás čeká v okolí Libeře a chybět nesmí ani projížďka Dolními Břežany a Branišovskou, kde se jezdí závody do vrchu. Konec trasy uzavírají zatáčky pod Strahovem, které zná snad každý fanda sportovních aut nejen z Prahy.

 

Profil: Kombinace prakticky všech možných zatáček
Povrch: 60 % kvalitní nebo nový asfalt, 40 % starý povrch
Délka: 100 km + podle zvolené varianty
Vhodné auto: Trasa je zábavná hlavně v autech s pohonem zadních kol