Novinky na okruhu v Mostě

21.09.2022

Mostecký autodrom prošel v posledních měsících rozsáhlou rekonstrukcí. Modernizace našeho oblíbeného závodního okruhu bude pokračovat ještě minimálně do konce tohoto roku. Na co všechno se můžeme těšit a co to znamená pro trackdays?

Autodrom Most vnímáme jako naši domácí trať. V průměru na ni odjedeme 10 trackdays během každé sezony. Proto máme velkou radost z modernizace této technické trati i jejího zázemí. Nejde tady jen o nový povrch se speciální směsí asfaltu, ale také nové bezpečnostní prvky nebo moderní dispečink. Za vším je obrovský kus práce, vyjednávání, plánování a hlavně investic. Pojďme se stručně podívat, co vše nám zpříjemní okruhovou zábavu.

Autodrom Sosnova
Autodrom Sosnova

Významného vylepšení se dočkaly také únikové zóny.

Kompletně nový asfalt a obrubníky

Povrch mosteckého okruhu byl postupně rekonstruován v průběhu uplynulých dvou let. Během poslední etapy, která trvala přes dva týdny byl vyměněn asfalt cílové rovinky, včetně známé první šikany a několika desítek metrů navazujícího úseku rychlé levotočivé zatáčky.

Společně s výměnou asfaltu došlo na modernizaci obrubníků. Úpravy v první a druhé zatáčce zahrnovaly také výměnu obrubníků za nový typ Melbourne. Na jejich vnějších stranách je nyní nově použit drenážní asfalt k zajištění lepšího odvodu vody.

Vylepšené únikové zóny

Významného vylepšení se dočkaly také únikové zóny. „Posunutím svodidel se zóny rozšířily o 3 až 5 metrů a změnil se i jejich profil. V nejvyšších místech tak mají únikové zóny vrchol až o 1,2 m výš, přičemž se manipulovalo s 4 000 tunami kačírku a přemístilo se 800 tun zeminy. To představuje 160 plných nákladních návěsů,“ vyčísluje náročnost prací Jindřich Hrneček, sportovní ředitel Autodromu Most.

Autodrom Sosnova

Vylepšená trať bude nejen bezpečnější, ale díky novému asfaltu a obrubníkům také rychlejší, a proto se můžeme těšit na nové traťové rekordy.

Pro zvýšení bezpečnosti byl v okolí trati nainstalován nový drenážní systém s celkovou délkou 6 000 m. Vylepšená trať bude nejen bezpečnější, ale díky novému asfaltu a obrubníkům také rychlejší, a proto se můžeme těšit na nové traťové rekordy. Nejlepší časy zajeté během našich trackdays najdete v LEADERBOARDU.

V několika zatáčkách se bezpečnostní zóny rozšířily o 4 až 6 metrů a změnil se i jejich sklon tak, aby byly v případě potřeby ještě efektivnější. Všechny samozřejmě odpovídají mezinárodním předpisům FIA a FIM,“ doplňuje podrobnosti dalších úprav Hrneček. Dohromady se navezlo 5 500 tun kačírku.

Modernější dispečink a kamerový systém

Rozsáhlá rekonstrukce se zaměřila i na zázemí pracovníků autodromu a dispečink. Kompletně přepracované je celé spodní patro, ve kterém sídlí vedení závodů. Zvětšené prostory dispečinku nyní odpovídají požadavkům pro konání světových závodů a s nimi souvisí i nový vylepšený kamerový systém. Bezpečnost na dráze tak nově střeží systém 27 kamer s rozlišením 4K. „Kamery jsou otočné, mají dokonce i stěrač a naše datové úložiště záznam uchovává po dobu 14 dní,“ vyjmenovává přednosti nového systému sportovní ředitel Jindřich Hrneček.

Tím ale výčet úprav zdaleka nekončí. V souladu s novými pravidly pro seriál mistrovství světa superbiků byla odstraněna šikana při nájezdu do boxové uličky a všechny boxy jsou nově vybaveny rozvodem stlačeného vzduchu. Těšit se můžeme také z otevření nového bistra nahrazujícího původní restauraci.