CORNERS ROADS – STARÝ SMOLIVEC

18.09.2023
Skvělou zábavu za volantem si můžete užít i mimo závodní okruh. Stačí zkombinovat to správné sportovní auto s ideální silnicí. V našem seriálu CORNERS ROADS se dozvíte, kam vyrazit za skvělými zážitky a kde najdete nejlepší silnice v ČR i Evropě. Vybíráme jen ty nejlepší řidičské silnice, na které se pravidelně vracíme.

V trojúhelníku mezi Příbramí, Blatnou a Nepomukem se prolínají středočeský, plzeňský i jihočeský kraj. Hranice jednotlivých krajů poznáte nejen podle značek, ale i kvality asfaltu. Rovnou varujeme, že kvalita povrchu okresek v této lokalita nepatří k nejlepším. Kdo si tedy potrpí na hladký asfalt, měl by vyrazit více na jih. Mezi úseky s mizernou kvalitou povrchu je ale několik krásných silnic s novým nebo zachovalým asfaltem, který vám cestu do této lokality bohatě vynahradí.

Pokud pojedete směrem ze severu od Prahy, začněte hned za Příbramí sjezdem z dálnice D4 směrem na Milín, Tochovice, Březnici a Rožmitál nad Třemšínem. Skvělá silnice s rychlými úseky plnými klopených zatáček a horizontů vás rychle navede na silnici č.191 mezi Rožmitálem pod Třemšínem a Starým Smolincem. V této malé vesnici se trasa napojuje na vedlejší a užší okresku s číslem 17723. Správný směr poznáte podle pily, v jejž blízkosti začíná jeden z nejzábavnějších úseků trasy.

Trasa pokračuje dál silnicí č.17721 přes Mladý Smolivec a Čmelíny až do Nepomuka. Hned za Nepomukem se můžete vydat směrem na východ opět k Blatné a Lnářům. K silnicím v této lokalitě se určitě ještě vrátíme, stejně jako k západnímu směru na Klatovy po silnici č.191, která má nejen zábavný profil, ale také perfektní povrch.

Nenechte se odradit místy horším povrchem.

Aktuální trasa ale pokračuje rovnou na jih směrem na Šumavu přes Neurazy, Plánice a Kolinec, kudy můžete pokračovat až do Sušice nebo Kašperských hor. Velká část silnic tímto směrem má velmi zachovalý asfalt. Respektive čím jižněji pojedete, tím bude asfalt lepší a často úplně nový. Výhodou těchto cest v širokém okolí je jejich profil vhodný pro všechny typy aut. Rozhodně nepotřebujete super výkonnou zadokolku, aby vás zdejší zatáčky bavily. Naopak si moc dobře zajezdíte v kvalitním autě s pohonem předních kol. Většina zatáček je totiž spíše pro rychlou stopu než divoké přetáčivé smyky.

Profil: Převážně rychlé úseky s několika širokými vracáky
Povrch: 60 % kvalitní nebo nový asfalt, 40 % zvlněný povrch a nerovnosti
Délka: 38 km
Vhodné auto: Trasa je vhodná sportovní hatchbacky s pohonem předních kol